שלושה שיגורים נוספים מהרצועה: צה"ל לא הגיב אך מעבר ארז יסגר

קובי פינקלר No Comments on שלושה שיגורים נוספים מהרצועה: צה"ל לא הגיב אך מעבר ארז יסגר

במהלך החג והשבת בוצעו שלושה שיגורים נוספים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. בליל שבת נפלה רקטה בשטח פתוח בקרבת הגדר בצפון הרצועה ורקטה נוספת נפלה בתוך הרצועה

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשכת ההסלמה בדרום: במהלך החג והשבת בוצעו שלושה שיגורים נוספים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. בליל שבת נפלה רקטה בשטח פתוח בקרבת הגדר בצפון הרצועה ורקטה נוספת נפלה בתוך הרצועה. מאוחר יותר בוצע שיגור נוסף. לא הופעלו התרעות צבע אדום מאחר שהשיגורים לא איימו על אזורים מאוכלסים. אחת הרקטות שנורו פגעה בבית פלסטיני בצפון הרצועה ודווח על כמה פצועים.

בעקבות ירי הרקטות בימים האחרונים, בישראל נערכים לאפשרות של מספר ימי קרב מול הרצועה. עד כה צה"ל לא הגיב לירי אך הוחלט על סגירת מעבר ארז.

ראש הממשלה, נפתלי בנט שוחח עם מזכ"ל האו"ם והביע את אכזבתו מהיעדר גינוי ירי הרקטות לישראל. בשיחה אמר רה"מ כי "אסור שהקהיליה הבינלאומית תשרת את האג'נדה של ארגוני הטרור. ישראל היא הכח המייצב – אם לא היינו משליטים סדר – עשרות אלפי מוסלמים לא היו יכולים להתפלל. מדובר באנשים שהכינו מראש אבנים ובקבוקי תבערה לשימוש מתוך המסגד".

בתוך כך, ביום שישי, בוקר שביעי של פסח – חודשו ההתפרעויות האלימות במסגד אל אקצא. על פי דיווחים, למעלה ממאה פלסטינים נפצעו בהתפרעויות. אחד העצים במתחם הר הבית עלה באש. בנוסף, עשרות רעולי פנים הפגינו באום אל פאחם במחאה על הנעשה בהר הבית, הבעירו צמיגים וירו זיקוקים.

ב'כאן חדשות' דווח כי למרות המהומות בהר הבית, ובשל השקט ביהודה ושומרון – לא יוטל סגר על האזור והחל ממחר יוכלו מאות פועלים פלסטינים להכנס לישראל.

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לאירועים: "‏ירי רקטות, מהומות בהר הבית, עימותים באום אל פאחם ורק ממשלת בנט – האחים המוסלמים עדיין בשנ"צ כבד. תמשיכו להכיל ולהבליג, תכנעו לחמאס, העיקר לשמור על הכסא. תתביישו".

כזכור, גם בלילה שבין רביעי לחמישי נשמעו אזעקות צבע אדום בשדרות וביישובים בעוטף עזה, אך בהמשך התברר כי בוצע רק שיגור אחד נוסף משטח הרצועה ואזעקות אחרות הופעלו בעקבות זיהוי שגוי של קליעי ירי כטילים, גם מערכת כיפת ברזל הופעלה בעקבות הזיהוי השגוי.

בתגובה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מתקן תת-קרקעי לייצור רכיבי מנועים רקטיים. דובר צה"ל מסר כי "תקיפה זו תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועת עזה".

במהלך תקיפת האתר התת-קרקעי נורה טיל נ"מ לעבר מטוסי צה"ל, בתגובה נתקף מתחם צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס. "תקיפות צה"ל הלילה, מעל ומתחת לקרקע, הסבו נזק רב לארגון הטרור חמאס", אומרים בצה"ל.



0 תגובות